7

Wakker liggen van andermans hypotheek

Als ondernemer zit je nooit stil. Je bent altijd bezig met het doorvoeren van verbeteringen. Verbeteringen voor je klanten, voor je werknemers, voor je jaarcijfers. En als allerlaatste, als er nog tijd over is, voor je eigen rust. Hoe realistisch is het eigenlijk dat jij verantwoordelijk bent voor alles binnen jouw bedrijf?

Lees meer »
6

Ik wil meer bonnetjes zien!

Veel ondernemers zijn het beu dat de acquisitie-verantwoordelijkheid voornamelijk op hun schouders rust (en niet wordt overgenomen door hun medewerkers). Dat leidt bij die ondernemers niet alleen tot een overvolle agenda, maar soms ook tot een hoop frustratie. Hoe kom je van die frustratie af?

Lees meer »
4

Volgende keer beter Mark

Maak je geen zorgen Mark, dit stukje gaat niet over jou. Het gaat over elke professional die beter wil worden in klanten of opdrachten binnenhalen. Acquisitie dus.

Lees meer »
van nee naar ja graag

Hoe je van ‘nee’ bij ‘ja, graag’ uitkomt

Soms moet je er gewoon keihard voor werken. Met vallen en opstaan leerde ik toen ik zelf startte met ondernemen hoe je succesvoller wordt in acquireren. Dit is een van de momenten dat ik echt mijn best moest doen om weer op te staan.

Lees meer »
Niet aan een dood paard trekken

Over dode paarden en ambassadeurs

Een van de meest gemaakte fouten is tijd (blijven) investeren in de verkeerde persoon. Trekken aan een dood paard dus. Terwijl adviseurs dit bij de eerste kennismaking hadden kunnen herkennen en daarop direct hun strategie hadden kunnen aanpassen.

Lees meer »
De klik en de belofte

De klik en de belofte

Toen ik voor het eerst op acquisitie ging, had ik geen idee hoe ik van een kennismakingsgesprek een nieuwe opdracht zou moeten maken. Een goed product had ik. Wat ik te bieden had kon ik dromen. Maar vlak voor de afspraak sloeg bij mij de twijfel toe. Hoe voer ik zo’n gesprek?

Lees meer »
005 5 tips om makkelijker te acquireren

5X waar ik altijd op let bij leadgesprekken

Acquisitie, verkoopgesprek of pitch, hoe je het ook noemt: jij bent in gesprek en jij hebt iets te bieden. Aan jou de kunst om de ander dat in te laten zien. Of komt er meer bij kijken?
Deze vijf tips hielpen mij om binnen anderhalf jaar van nul naar bijna een half miljoen euro omzet te groeien.

Lees meer »

Persoonlijke
artikelen

Om jou te helpen om niet alleen inhoudelijk maar ook commercieel goed te worden in je vak, deel ik mijn ervaringen in het succesvol binnenhalen van adviesopdrachten. Commercie is namelijk geen talent, het is een vaardigheid. En vaardigheden kun je leren. 

In mijn artikelen deel ik mijn ervaringen en neem ik je mee in veelvoorkomende situaties én veelgemaakte fouten. Zodat jij -of jouw personeel- niet net als ik álles met vallen en opstaan hoeft te leren. 

Meest populair:

7

Wakker liggen van andermans hypotheek

Als ondernemer zit je nooit stil. Je bent altijd bezig met het doorvoeren van verbeteringen. Verbeteringen voor je klanten, voor je werknemers, voor je jaarcijfers. En als allerlaatste, als er nog tijd over is, voor je eigen rust. Hoe realistisch is het eigenlijk dat jij verantwoordelijk bent voor alles binnen jouw bedrijf?

Lees meer »
6

Ik wil meer bonnetjes zien!

Veel ondernemers zijn het beu dat de acquisitie-verantwoordelijkheid voornamelijk op hun schouders rust (en niet wordt overgenomen door hun medewerkers). Dat leidt bij die ondernemers niet alleen tot een overvolle agenda, maar soms ook tot een hoop frustratie. Hoe kom je van die frustratie af?

Lees meer »
4

Volgende keer beter Mark

Maak je geen zorgen Mark, dit stukje gaat niet over jou. Het gaat over elke professional die beter wil worden in klanten of opdrachten binnenhalen. Acquisitie dus.

Lees meer »
van nee naar ja graag

Hoe je van ‘nee’ bij ‘ja, graag’ uitkomt

Soms moet je er gewoon keihard voor werken. Met vallen en opstaan leerde ik toen ik zelf startte met ondernemen hoe je succesvoller wordt in acquireren. Dit is een van de momenten dat ik echt mijn best moest doen om weer op te staan.

Lees meer »
Niet aan een dood paard trekken

Over dode paarden en ambassadeurs

Een van de meest gemaakte fouten is tijd (blijven) investeren in de verkeerde persoon. Trekken aan een dood paard dus. Terwijl adviseurs dit bij de eerste kennismaking hadden kunnen herkennen en daarop direct hun strategie hadden kunnen aanpassen.

Lees meer »
De klik en de belofte

De klik en de belofte

Toen ik voor het eerst op acquisitie ging, had ik geen idee hoe ik van een kennismakingsgesprek een nieuwe opdracht zou moeten maken. Een goed product had ik. Wat ik te bieden had kon ik dromen. Maar vlak voor de afspraak sloeg bij mij de twijfel toe. Hoe voer ik zo’n gesprek?

Lees meer »
005 5 tips om makkelijker te acquireren

5X waar ik altijd op let bij leadgesprekken

Acquisitie, verkoopgesprek of pitch, hoe je het ook noemt: jij bent in gesprek en jij hebt iets te bieden. Aan jou de kunst om de ander dat in te laten zien. Of komt er meer bij kijken?
Deze vijf tips hielpen mij om binnen anderhalf jaar van nul naar bijna een half miljoen euro omzet te groeien.

Lees meer »


Ik ben Laurens

Om jou te helpen groeien in je rol deel ik mijn ervaringen in het succesvol binnenhalen van adviesopdrachten. Commercie is namelijk geen talent, het is een vaardigheid. En vaardigheden kun je leren. 

In deze artikelen neem ik je mee in veelvoorkomende situaties én veelgemaakte fouten. Zodat jij -of jouw personeel- niet net als ik álles met vallen en opstaan hoeft te leren. 

Meest populair:

GRATIS E-GIDS

MELD JE AAN EN ONTVANG DIRECT DE GRATIS E-GIDS OM MEER OPDRACHTEN BINNEN TE HALEN

ontvang direct GRATIS e-gids

In 6 fasen naar meer opdrachten voor jouw bedrijf

Wij gaan uiteraard vertrouwelijk met je gegevens om. Lees meer in het privacyreglement.