Ik wil meer bonnetjes zien!

“Ik zie eigenlijk te weinig bonnetjes…” verzuchtte een directeur die ik onlangs sprak toen ik vroeg of zijn medewerkers veel werk binnenhalen.

Waarom? Die bonnetjes zijn natuurlijk declaraties van zijn medewerkers voor kopjes koffie of lunches met potentiële opdrachtgevers. Hij wil meer bonnetjes zien van zijn medewerkers, want dat betekent meer potentiële opdrachtgevers. Nu levert hij het leeuwendeel van de nieuwe opdrachten aan. Niet zijn medewerkers. En dat geeft hem onrust, druk en een volle agenda. 

Een bonnetje betekent voor hem dat zijn medewerker echt even de tijd heeft genomen om met een potentiële opdrachtgever aan tafel te gaan. Echte aandacht geven dus. Waar ligt iemand wakker van? Wie is deze persoon? Wat speelt er allemaal? Luisteren. Vragen: kan ik misschien helpen? Kortom, verbinden. Want dat is acquisitie: verbinding leggen tussen jou en de ander, en tussen diens probleem en jouw oplossing. 

Als jij goed bent in acquireren, dan is het voor jou vanzelfsprekend: bonnetje = verbinden. Dus vraag je – net zoals deze directeur – aan je mensen om eens vaker koffie te gaan drinken of te gaan lunchen. Om meer bonnetjes te declareren dus. 

Maar dan sla je een paar stappen over.

Want is het voor jouw medewerkers duidelijk wat jij verwacht als je vraagt om meer bonnetjes? Is het voor hen ook zo vanzelfsprekend dat een kop koffie of een lunch gelijk staat aan verbinden? Dat dát dus is wat jij bedoelt: mensen, ga eens verbinding maken met potentiële klanten. 

En weten jouw medewerkers dan ook hoe dat moet? Die verbinding leggen tussen henzelf en de ander, en tussen andermans probleem en hun oplossing. Bij een bakje koffie of een lunch. En willen ze het ook echt, koffie drinken met potentiële opdrachtgevers? Op acquisitie gaan? Weet jij wat hen tegenhoudt om daadwerkelijk ‘de boer op te gaan’?

Zet dit je aan het denken? Dan is er waarschijnlijk ook ruimte voor verbetering in jouw bedrijf als het om acquisitie-verantwoordelijkheden gaat. 

Omdat ik partners, ondernemers en directeuren wil helpen meer rust in hun hoofd en ruimte in hun agenda te vinden, heb ik een gids geschreven hoe je meer acquisities door je medewerkers kunt realiseren. Download de gids hieronder, gratis en vrijblijvend: *wel even je mailadres achterlaten

RUST IN JE HOOFD, RUIMTE IN JE AGENDA

DE 6 FASEN WAARDOOR JOUW COLLEGA'S SUCCESVOL NIEUWE OPDRACHTEN BINNENHALEN.

Wij gaan uiteraard vertrouwelijk met je gegevens om. Lees meer in het privacyreglement.

De meeste adviseurs worden door hun werkgevers niet of nauwelijks op acquisitie getraind, terwijl er wel wordt verwacht dat zij succesvol opdrachten verwerven. Om jou te helpen met het ontwikkelen van de juiste vaardigheden én mindset bij jouw medewerkers, deel ik mijn inzichten in artikelen en videos. Commercie is namelijk geen talent, het is een vaardigheid. En vaardigheden kun je leren.

Wil jij de acquisitie-vaardigheden van je medewerkers serieus uitbreiden, dan is de Incompany Training Succesvol Acquireren zeker interessant voor je.


Ik wil meer bonnetjes zien!

“Ik zie eigenlijk te weinig bonnetjes…” verzuchtte een directeur die ik onlangs sprak toen ik vroeg of zijn medewerkers veel werk binnenhalen.

Waarom? Die bonnetjes zijn natuurlijk declaraties van zijn medewerkers voor kopjes koffie of lunches met potentiële opdrachtgevers. Hij wil meer bonnetjes zien van zijn medewerkers, want dat betekent meer potentiële opdrachtgevers. Nu levert hij het leeuwendeel van de nieuwe opdrachten aan. Niet zijn medewerkers. En dat geeft hem onrust, druk en een volle agenda. 

Een bonnetje betekent voor hem dat zijn medewerker echt even de tijd heeft genomen om met een potentiële opdrachtgever aan tafel te gaan. Echte aandacht geven dus. Waar ligt iemand wakker van? Wie is deze persoon? Wat speelt er allemaal? Luisteren. Vragen: kan ik misschien helpen? Kortom, verbinden. Want dat is acquisitie: verbinding leggen tussen jou en de ander, en tussen diens probleem en jouw oplossing. 

Als jij goed bent in acquireren, dan is het voor jou vanzelfsprekend: bonnetje = verbinden. Dus vraag je – net zoals deze directeur – aan je mensen om eens vaker koffie te gaan drinken of te gaan lunchen. Om meer bonnetjes te declareren dus. 

Maar dan sla je een paar stappen over.

Want is het voor jouw medewerkers duidelijk wat jij verwacht als je vraagt om meer bonnetjes? Is het voor hen ook zo vanzelfsprekend dat een kop koffie of een lunch gelijk staat aan verbinden? Dat dát dus is wat jij bedoelt: mensen, ga eens verbinding maken met potentiële klanten. 

En weten jouw medewerkers dan ook hoe dat moet? Die verbinding leggen tussen henzelf en de ander, en tussen andermans probleem en hun oplossing. Bij een bakje koffie of een lunch. En willen ze het ook echt, koffie drinken met potentiële opdrachtgevers? Op acquisitie gaan? Weet jij wat hen tegenhoudt om daadwerkelijk ‘de boer op te gaan’?

Zet dit je aan het denken? Dan is er waarschijnlijk ook ruimte voor verbetering in jouw bedrijf als het om acquisitie-verantwoordelijkheden gaat. 

Omdat ik partners, ondernemers en directeuren wil helpen meer rust in hun hoofd en ruimte in hun agenda te vinden, heb ik een gids geschreven hoe je meer acquisities door je medewerkers kunt realiseren. Download de gids hieronder, gratis en vrijblijvend: *wel even je mailadres achterlaten

RUST IN JE HOOFD, RUIMTE IN JE AGENDA

DE 6 FASEN WAARDOOR JOUW COLLEGA'S SUCCESVOL NIEUWE OPDRACHTEN BINNENHALEN.

Wij gaan uiteraard vertrouwelijk met je gegevens om. Lees meer in het privacyreglement.

De meeste adviseurs worden door hun werkgevers niet of nauwelijks op acquisitie getraind, terwijl er wel wordt verwacht dat zij succesvol opdrachten verwerven. Om jou te helpen met het ontwikkelen van de juiste vaardigheden én mindset bij jouw medewerkers, deel ik mijn inzichten in artikelen en videos. Commercie is namelijk geen talent, het is een vaardigheid. En vaardigheden kun je leren.

Wil jij de acquisitie-vaardigheden van je medewerkers serieus uitbreiden, dan is de Incompany Training Succesvol Acquireren zeker interessant voor je.