Online incompany training

Succesvol Acquireren

Voor wie is deze training?

Deze training is voor adviseurs die vanuit een vakinhoudelijke passie en de wens om klanten te helpen, goed zijn in hun vak. Mensen die graag met jullie klanten werken. Zij die hun eigen commerciële stem willen vinden en ontspannen succesvol willen worden in relatiegedreven (warme) acquisitie.

...en voor wie niet?

Deze training is niet geschikt voor mensen zijn gedreven door korte termijn verkoopcijfers, of die de deal sluiten het belangrijkst vinden en de klant helpen liever aan anderen overlaten. Ook is deze training niet geschikt voor mensen die koude acquisitie (bijv. telefonische verkoop) willen leren.

Wat heb jij er aan?

Jouw mensen gaan onderdeel uitmaken van jullie acquisitiekracht. jij bent minder tijd en energie kwijt aan acquisitie, contractmanagement en relatiebeheer. Zo houd jij tijd en ruimte over om je te richten op dat de dingen die jou energie geven en waar jij werkelijk waarde toevoegt.

... en jouw medewerkers?

Negen van de tien cursisten laten zich motiveren om klanten te vinden en aan zich te binden omdat zij op die manier werk kunnen binnenhalen waar zij goed in zijn. En er dus zelf voor zorgen dat zij werk uitvoeren wat zij tof vinden. Vaak speelt ook de wens om langer bij de huidige werkgever te blijven en/of te kunnen doorgroeien naar een meer senior positie.

Wat leren je medewerkers?

Het acquisitieproces doorzien en zo op het juiste moment het juiste te doen. Kansen van verspilde moeite onderscheiden. Communicatie inzetten om beter op persoonlijk vlak te verbinden, met de klant en met collega's. Wat hun werk écht voor de klant betekent. Relevante hulpvragen herkennen en daarop in actie komen. Contract- en relatiemanagement in de praktijk brengen.

Concrete resultaten?

Hun eigen plezierpitch, vanuit de eigen motivatie én wat hun inzet voor de klant betekent. Werkafspraken met collega's over commercie. Hun doelgroep, mét namen en rugnummers. Een instapproduct om klanten eerder te laten proeven van hun kwaliteiten en zo aan betaalde acquisitie te doen

ERVARINGEN

Training succesvol acquireren

Over de training

Bedrijfsvisie +
Persoonlijke leerdoelen

De persoonlijke leerdoelen van je collega's en jullie bedrijfsvisie en ontwikkelbehoefte vormen belangrijke uitgangspunten voor de inhoud van de coachingsessies. Voor de start van de training houden we daarom een intake met zowel de individuele deelnemers als met (een van) de eigenaren van jullie bureau.

100% online.
Eigen leertempo

Het cursusmateriaal is online & 24/7 toegankelijk. Deelnemers kunnen zo zelf hun studietempo bepalen. De begeleiding is via Zoom. In zes modules van twee weken leren cursisten in vier á vijf uur per module alles wat zij nodig hebben om succesvol te worden in acquisitie: de strategie, vaardigheden én een zelfverzekerde mindset.

Direct toepassen
Groepsbegeleiding

Challenges dagen je collega's elke week uit om de theorie direct in de praktijk te brengen. Stap voor stap groeien ze zo in hun rol. De tweewekelijkse coachingsessies via Zoom vormen het vliegwiel op het leerproces. Ervaringen worden gedeeld, vragen beantwoord en de deelnemers nog verder uitgedaagd.

Module 1 (week 1 & 2)
Jouw beste aanbod

De cursisten leren de zes stappen van elk acquisiteproces kennen, zodat zij overzicht hebben en zich niet verdwaald voelen. Zij ontwikkelen hun eigen gunfactor: ze vinden waar de passie in hun werk zit en leren vanuit die passie te communiceren. Zij nemen afscheid van het ‘ja, maar…’ over wat zij te bieden hebben en kunnen dat vanuit de eigen bevlogenheid op een persoonlijke manier overbrengen:
Geen pitch, maar plezier.

Module 2 (week 3 & 4)
Jouw beste klant

De deelnemers ontdekken wie er wél op hen zit te wachten. Focus op het juiste maakt de commerciële inzet effectief en efficiënt. Na deze module zorgen zij er zelf voor dat ze welkom zijn bij de klant. Zij kunnen gerichte keuzes maken aan wie energie wordt besteed, filteren teleurstelling uit voor ze er aan beginnen en werken vanuit een andere overtuiging:
Die ander zit wél op jou te wachten.

Module 3 (week 5 & 6)
Aan tafel komen

Om plankenkoorts te overwinnen, leren de deelnemers herkennen wanneer het OK is om op iemand af te stappen. En hóe zij dat doen. Zonder dat het dwingerig voelt. Zij leren valkuilen vermijden en weten wanneer wel én wanneer juist niet met het nieuwe contact naar de volgende stap in het acquisitieproces te gaan. Alleen, of met jou er bij.
Echte connectie maken.

Module 4 (week 7 & 8)
Excellent verbinden

In de advieswereld komt een samenwerking alleen tot stand als jouw antwoord past op de vraag van de ander. Door door de zintuigen te gebruiken, leren de cursisten een kansrijke samenwerking herkennen en daar op in te spelen. Zij gebruiken hierna hun zintuigen optimaal en weten welke vragen te stellen, en wanneer te luisteren.
Niet óf, maar hóe.

Module 5 (week 9 & 10)
Tevreden opdrachtgevers

Een goede offerte zorgt voor tevreden opdrachtgevers. De cursisten leren in deze module hoe. Door strategieën die zij kunnen inzetten om beter om te gaan met onzekerheden en het managen van verwachtingen. Ook leren zij wanneer er een kans is voor een vervolg of uitbreiding van de opdracht. En natuurlijk hoe zij de paraaf onder de opdracht krijgen.
Goede afspraken maken.

Module 6 (week 11 & 12)
Betaalde acquistie

De cursisten leren zelf een propositie en een bijbehorend product te maken. Zo hebben zij altijd iets op zak wat zij zó kunnen inzetten als een kans zich voordoet. Dat leidt tot een (kleine) betaalde opdracht waar zij zelf blij van worden en waardoor hun klant kan proeven van de kwaliteit die zij te bieden hebben.
De basis voor het vervolg!

WAAROM ALLES ZELF DOEN?

Twijfel je of je jouw medewerkers commerciële verantwoordelijkheden kunt geven?

Realiseer je dan dat de meeste van jouw mensen alles in zich hebben om een overtuigend onderdeel te worden van jullie acquisitiekracht. 

Zij staan bijna elke dag in contact met jouw klanten. Zij bevinden zich op de perfecte positie om kansen te herkennen, leads te genereren, verkennende gesprekken te voeren, offertes te maken of uitbreiding van lopende opdrachten te realiseren. Of gewoon te weten wanneer ze jou er bij moeten halen.

De realiteit is dat je medewerkers niet snel hun hand op zullen steken om die verantwoordelijkheid te nemen. En er hangt natuurlijk een zweempje angstzweet omheen, dat verkopen. De angst om ‘nee’ te horen, of niet eens binnen te komen. Gevolg: ze durven niet. En als ze het wel durven, steken ze -zonder dat ze het in de gaten hebben- vaak tijd en energie in de verkeerde dingen en komen niet tot zaken. Poging mislukt. Weer zelf doen?

HET KAN OOK ANDERS

Je medewerkers onderdeel maken van je acquisitiekracht is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten en meer betaald werk te komen zonder dat jij harder hoeft te gaan werken. De last van continuïteit van je bureau die soms op jóuw schouders rust, wordt beter verdeeld. Zo houd jij rust en ruimte over voor andere zaken.

In de training Succesvol Acquireren help ik jouw medewerkers om zelfvertrouwen en plezier te hebben in acquisitie.

Ze leren de commerciële vaardigheid en de juiste mindset te ontwikkelen die kansrijke leads, samenwerkingsgesprekken, offertes of uitbreiding van bestaande opdrachten oplevert.

Het maakt niet uit of je medewerker al commercieel actief is of niet. Deze training is voor professionals die met zelfvertrouwen en plezier leads of klanten willen aantrekken. Die willen groeien in hun rol. Door zichzelf en jullie aanbod vanuit hún passie over te brengen.

incompany TRAINING
SUCCESVOL ACQUIREREN

100% online, binnen 3 maanden resultaat
1.495 (Prijs per deelnemer excl. BTW)
  • strategie + mindset + vaardigheden
  • eigen leertempo
  • direct toepassen in de praktijk
  • samen met collega's
  • Individuele intake, zes groepssessies via Zoom

Ik ben Laurens Roose

Acquisitietrainer

Ik help adviseurs ontspannen en zelfverzekerd succesvol te worden in acquisitie. Vaardigheid in acquisitie heeft mij twee belangrijke vrijheden gebracht. De vrijheid om te groeien van werknemer naar ondernemer én de vrijheid om mijn eigen werk te kunnen uitkiezen.

Ik heb mij vaak verbaasd over de hoeveelheid energie die verspild wordt in commercie. En echt niet alleen door beginnende acquisiteurs. Het kan zó veel makkelijker!

Commercieel succes is niet het gevolg van een gave, maar van weten wat je doet. Van het toepassen van vaardigheden en het aanleren van een mindset. 

Iedere gemotiveerde adviseur kan de vaardigheden en mindset die nodig zijn om succesvol opdrachten te verwerven, in drie maanden opdoen.

En succesvol kunnen acquireren betekent meer vrijheid, zelfstandigheid en rust, voor zowel ondernemers als professionals.

Deelname Incompany Training
Succesvol Acquireren

Vul hier je gegevens in, dan neem ik contact met je op.