Succesvol acquireren

Zesdelige masterclass voor adviseurs

Wil je groeien in je rol of functie?
 Dan gaat acquisitie deel uitmaken van je takenpakket.
Succesvol acquireren brengt je verder. 

Jij hoeft echt geen

te kunnen verkopen aan een eskimo

Elke gemotiveerde adviseur kan in zes stappen leren een zesde zintuig te ontwikkelen voor commercie en dat ontspannen omzetten in leadsoffertes en opdrachten.

Commercie is mensenwerk. Met de juiste vaardigheden en overtuiging is acquisitie niet eng. Het is geen ‘gave’ die iemand heeft. Wel is het een vaardigheid.
En die kan ook jij aanleren. 

>>> Het vertrouwen van je collega’s, de kennis en het netwerk heb je al <<<

>>> Ook jij kunt plezier hebben in commerciële trajecten. De gunfactor kun je ontwikkelen door vanuit je passie en met de juiste mindset te werken <<<

Verwerf leads en opdrachten voor jezelf en je collega’s. 

Zónder glad of pusherig over te komen. 

Als je gemotiveerd bent én aan de slag wilt gaan met je eigen ontwikkeling, is dit wat je van deze masterclass kunt verwachten:

Ervaar dat er zekerheden zijn die jij altijd in kunt zetten. Zo ben jij ontspannen en zelfverzekerd commercieel bezig

In dit programma scherp jij in zes stappen je vaardigheden aan. Je ontwikkelt met wekelijkse challenges jouw commerciële vaardigheden en verwerft een zelfverzekerde mindset

Bewezen succesvolle technieken en strategieën 

Door challenges zélf ervaren dat commercie ook leuk kan zijn

Eén op één begeleiding

De masterclass bestaat uit zes modules:

Je gaat jouw eigen gunfactor ontwikkelen. Je weet al hoe jullie producten en diensten het verschil maken en je kent het speelveld waar je in werkt. In deze eerste stap werk jij die kennis en ervaring uit tot zekerheden die jou sterk maken. Door die zekerheden te matchen met jouw kwaliteiten en drijfveren.  

Eindresultaat: je neemt afscheid van je ‘ja, maar…’ over wat je te bieden hebt. Je kent jouw beste proposities, weet wat jou onderscheidt, bent daarover zelfverzekerd en kunt dat vanuit jouw bevlogenheid op een menselijke manier overbrengen. Geen pitch maar plezier.

Focus is essentieel. In deze stap ontdek jij wie er wél op jou zit te wachten. Je gaat superfocus aanbrengen om jouw klanten te identificeren. Want superfocus maakt jouw commerciële inzet effectief en efficiënt. Je filtert je doelgroep op basis van je beste proposities en je leert dé drie vragen waarmee jij in een gesprek direct kansen kunt onderscheiden van vermijdbare teleurstellingen. 

Eindresultaat: jij zorgt er zelf voor dat je welkom bent. Je kunt gerichte keuzes maken aan wie je energie besteedt, filtert teleurstelling uit voor je er aan begonnen bent en werkt vanuit de overtuiging dat die ander wél op jou zit te wachten. 

Het juiste moment of de juiste vorm vinden om connectie te maken is soms lastig. Bijna iedereen heeft wel enige vorm van plankenkoorts of twijfels om connectie te maken. Succesvolle adviseurs hebben geleerd dat te overwinnen. Je leert uitnodigingen herkennen waarmee je aansluiting kunt maken en hoe je iemand kunt benaderen zonder dat het bedreigend of dwingerig voelt. Je leert de zekerheden die je in de vorige stappen hebt verworven in te zetten om drempels te overwinnen. Je bent niks aan het verkopen, je ben contact met een ander mens aan het maken. Je leert valkuilen te vermijden en weet wanneer je de aansluiting om kunt zetten in een lead. 

Eindresultaat: je bent ontspannen en zelfverzekerd. Je hebt een betere commerciële radar. Je weet wanneer het prima is om aansluiting te maken. Die aansluiting leidt op vanzelfsprekende wijze tot een commercieel vervolg, alleen of met een collega er bij. 

Aan tafel. Jij komt iets brengen waar je goed in bent en wat de ander wellicht nodig heeft om zich beter te kunnen voelen. Er kom alleen iets tot stand als jouw antwoord past op de vraag van de ander. Dat kun je niet verkopen, maar je kunt door je zintuigen te gebruiken een kansrijke samenwerking wel veel beter herkennen. Daarna is het geen kwestie meer óf jullie gaan samenwerken, maar hóe. In deze module leer je bewezen succesvolle technieken toe te passen om te herkennen hoe jullie als mensen en als organisatie met elkaar gaan samenwerken. Je weet wat mee te brengen aan tafel om je kansen op een samenwerking te vergroten. Je weet wanneer door te pakken en leert valkuilen te herkennen voordat je er in trapt.

Eindresultaat: je weet hoe je zorgeloos en in control kunt zijn in commerciële gesprekken. Je gebruikt je zintuigen optimaal en weet welke vragen te stellen en wanneer te luisteren. Als er wat in zit, dan weet jij hoe het er uit te halen en zo de samenwerking te starten. Je gaat (meer) offertes maken.

Een offerte is veel meer dan een administratieve formaliteit of het invullen van een format. In een goede offerte zet jij de randvoorwaarden voor succesvolle samenwerkingen en tevreden klanten. Hoe ga je om met onzekerheden in een traject? Wat check je wel en niet bij je opdrachtgever? En binnen je eigen organisatie? En hoe krijg je nou die handtekening? Je leert verschillende offertestrategieën die je kunt inzetten afhankelijk van de context waarin je gaat werken. Leer hoe je in de offerte kansen creëert om je klanten nog verder te ontzorgen terwijl je bedrijf meer omzet realiseert. 

Eindresultaat: je weet waar je op moet letten om een nog betere offerte op te stellen. Je weet hoe je strategisch kunt sturen in de stappen voorafgaand op de offerte. Je krijgt de handtekening die je nodig hebt. 

Je maakt een propositie die jij in veel gevallen zó in kunt zetten, dat je aan betaalde acquisitie kunt doen. 

Eindresultaat: met deze door jou zelf ontwikkelde propositie heb jij altijd iets in je zak waar jij in gelooft en wat jouw klant laat proeven van de kwaliteit die je te bieden hebt. 

Succesvol acquireren

voor adviseurs die willen groeien
€1.747
524
  • Zes wekelijkse modules + challenges
  • Word commercieel succesvol en groei in je rol als adviseur
  • BONUS: wekelijkse één op één begeleiding t.w.v. €900 GRATIS
70% korting
Dagen resterend

Toen ik voor het eerst zelf een adviesproduct had ontwikkeld waar ik in gelóófde, was ik trots op mijn werk, maar doodsbenauwd om er mee op pad te gaan. Bang dat niemand mijn overtuiging zou delen. Bang om over te komen als wanhopige stofzuigerverkoper. Bang om te falen.

Na het ontvangen van de eerste ondertekende offerte was ik in de wolken. Ik mocht aan de slag met iets wat ik helemaal zelf had bedacht, en de opdrachtgever was op voorhand al blij met mijn betrokkenheid. Champagne! 

Al tijdens het tweede glas champagne maakte ik mij zorgen of ik dit nog een keer zou kunnen; één zwaluw maakt tenslotte nog geen zomer. 

Maar al snel verwierf ik jaarlijks consequent voor €450.000,- aan adviesopdrachten en werkten we met zijn vieren aan onwijs toffe opgaven voor een fijne groep opdrachtgevers. Waarom was ik hier zo bang voor, ooit? 

De allergrootste stap op weg naar commercieel succes is: er aan beginnen. Als je die eerste stap eenmaal hebt gezet, wordt alles makkelijker. Het is een set van vaardigheden. En vaardigheden kun je leren. 

De lessen die ik leerde op weg naar mijn eigen commerciële succes heb ik voor jou uitgewerkt tot deze overzichtelijke masterclass ‘Succesvol Acquireren voor Adviseurs’. In deze masterclass kun je in zes wekelijkse stappen de basis leggen voor jouw eigen succesverhaal. 

Het vertrouwen van je collega’s, kennis over je bedrijf en vakgebied en een netwerk heb je al. 

Alles wat je nu nog nodig hebt is commitment om te werken aan je eigen ontwikkeling en de wil om zelf op ontdekkingsreis te gaan. 

Zet jij de eerste stap?