Training

Succesvol Acquireren

Twijfel je of acquisitie wel iets voor jou is?

Denk je dat acquisitie iets is van gladde verkopers?
Dat je de ander moet overtuigen?

ontspan dan, want

Jij hoeft echt geen

koelkast ijsblokjes sneeuw

te kunnen verkopen aan een eskimo

Commercie is mensenwerk. Met de juiste vaardigheden en mindset is acquisitie niet eng. Het is geen ‘gave’ die iemand heeft. Wel is het een vaardigheid.

En die kan ook jij aanleren. 

Elke gemotiveerde adviseur kan in zes stappen leren een zesde zintuig te ontwikkelen voor commercie en dat ontspannen omzetten in leads, offertes en opdrachten.

ERVARINGEN

Training succesvol acquireren

Verwerf leads en opdrachten voor jezelf en je collega’s. 

Zónder glad of pusherig over te komen. 

Ervaar dat er zekerheden zijn die je altijd in kunt zetten. Waardoor jij ontspannen en zelfverzekerd commercieel bezig bent.

 > Bewezen succesvolle technieken en strategieën 

> Door challenges zélf ervaren dat commercie ook leuk kan zijn

> Persoonlijke begeleiding

Ook jij kunt plezier hebben in commerciële trajecten. De gunfactor kun je ontwikkelen door vanuit je passie en met de juiste mindset te werken

Als je gemotiveerd bent én aan de slag wilt gaan met je eigen ontwikkeling, is dit wat je van de training Succesvol Acquireren kunt verwachten:

Ik ben Laurens

Toen ik voor het eerst zelf een adviesproduct had ontwikkeld waar ik in gelóófde, was ik trots op mijn werk, maar doodsbenauwd om er mee op pad te gaan. Bang dat niemand mijn overtuiging zou delen. Bang om over te komen als wanhopige stofzuigerverkoper. Bang om te falen.

Na het ontvangen van de eerste ondertekende offerte was ik in de wolken.
Ik mocht aan de slag met iets wat ik helemaal zelf had bedacht, en de opdrachtgever was op voorhand al blij met mijn betrokkenheid.
Champagne! 

Al tijdens het tweede glas champagne maakte ik mij zorgen; kan ik dit nog wel een keer? Eén zwaluw maakt tenslotte nog geen zomer.

Maar al snel verwierf ik jaarlijks consequent voor €450.000,- aan adviesopdrachten en werkten we met zijn vieren aan onwijs toffe opgaven voor een fijne groep opdrachtgevers.

Waarom was ik hier zo bang voor, ooit? 

De allergrootste stap op weg naar commercieel succes is: er aan beginnen. Als je die eerste stap eenmaal hebt gezet, wordt alles makkelijker. Het is een set van vaardigheden. En vaardigheden kun je leren.

De lessen die ik leerde op weg naar mijn eigen commerciële succes heb ik voor jou uitgewerkt tot de overzichtelijke Training ‘Succesvol Acquireren’. In de training leg je in zes tweewekelijkse stappen de basis voor jouw eigen succesverhaal.

De training Succesvol Acquireren bestaat uit zes modules

Voor we met de training starten, houden we een kort intakegesprek met elke deelnemer. In dat gesprek leren we elkaar beter kennen en agenderen we de persoonlijke leerdoelen.

Je gaat in week één en twee van de training jouw eigen gunfactor ontwikkelen. Je weet al hoe jullie producten en diensten het verschil maken en je kent het speelveld waar je in werkt. In deze eerste stap werk jij die kennis en ervaring uit tot zekerheden die jou sterk maken. Door die zekerheden te matchen met jouw kwaliteiten en drijfveren.  

Eindresultaat: je neemt afscheid van je ‘ja, maar…’ over wat je te bieden hebt. Je kent jouw beste proposities, weet wat jou onderscheidt, bent daarover zelfverzekerd en kunt dat vanuit jouw bevlogenheid op een persoonlijke manier overbrengen. Geen pitch maar plezier.

Focus is essentieel. In deze stap ontdek jij wie er wél op jou zit te wachten. Je gaat superfocus aanbrengen om jouw klanten te identificeren. Want superfocus maakt jouw commerciële inzet effectief en efficiënt. Je filtert je doelgroep op basis van je beste proposities en je leert dé drie vragen waarmee jij in een gesprek direct kansen kunt onderscheiden van vermijdbare teleurstellingen. 

Eindresultaat: na week drie en vier zorg jij er zelf voor dat je welkom bent. Je kunt gerichte keuzes maken aan wie je energie besteedt, filtert teleurstelling uit voor je er aan begonnen bent en werkt vanuit de overtuiging dat die ander wél op jou zit te wachten. 

Het juiste moment of de juiste vorm vinden om connectie te maken is soms lastig. Bijna iedereen heeft wel enige vorm van plankenkoorts of twijfels om connectie te maken. Succesvolle adviseurs hebben geleerd dat te overwinnen. In week vijf en zes leer je uitnodigingen herkennen waarmee je aansluiting kunt maken en hoe je iemand kunt benaderen zonder dat het bedreigend of dwingerig voelt. Je leert de zekerheden die je in de vorige stappen hebt verworven in te zetten om drempels te overwinnen. Je bent niks aan het verkopen, je ben contact met een ander mens aan het maken. Je leert valkuilen te vermijden en weet wanneer je de aansluiting om kunt zetten in een lead. 

Eindresultaat: je bent ontspannen en zelfverzekerd. Je hebt een betere commerciële radar. Je weet wanneer het prima is om aansluiting te maken. Die aansluiting leidt op vanzelfsprekende wijze tot een commercieel vervolg, alleen of met een collega er bij. 

Aan tafel. Jij komt iets brengen waar je goed in bent en wat de ander wellicht nodig heeft om zich beter te kunnen voelen. Er kom alleen iets tot stand als jouw antwoord past op de vraag van de ander. Dat kun je niet verkopen, maar je kunt door je zintuigen te gebruiken een kansrijke samenwerking wel veel beter herkennen. Daarna is het geen kwestie meer óf jullie gaan samenwerken, maar hóe. In deze module leer je bewezen succesvolle technieken toe te passen om te herkennen hoe jullie als mensen en als organisatie met elkaar gaan samenwerken. Je weet wat mee te brengen aan tafel om je kansen op een samenwerking te vergroten. Je weet wanneer door te pakken en leert valkuilen te herkennen voordat je er in trapt.

Eindresultaat: je weet na week zeven en acht hoe je zorgeloos en in control kunt zijn in commerciële gesprekken. Je gebruikt je zintuigen optimaal en weet welke vragen te stellen en wanneer te luisteren. Als er wat in zit, dan weet jij hoe het er uit te halen en zo de samenwerking te starten. Je gaat (meer) offertes maken.

Een offerte is veel meer dan een administratieve formaliteit of het invullen van een format. In week negen en tien leer je hoe jij in een goede offerte de randvoorwaarden kweekt voor succesvolle samenwerkingen en tevreden klanten. Hoe ga je om met onzekerheden in een traject? Wat check je wel en niet bij je opdrachtgever? En binnen je eigen organisatie? En hoe krijg je nou die handtekening?  Je leert verschillende offertestrategieën die je kunt inzetten afhankelijk van de context waarin je gaat werken. Leer hoe je in de offerte kansen creëert om je klanten nog verder te ontzorgen terwijl je bedrijf meer omzet realiseert. 

Eindresultaat: je weet waar je op moet letten om een nog betere offerte op te stellen. Je weet hoe je strategisch kunt sturen in de stappen voorafgaand op de offerte. Je krijgt de handtekening die je nodig hebt. 

Week elf en twaalf draaien om concreet resultaat. Je maakt een propositie die jij in veel gevallen zó in kunt zetten, dat je aan betaalde acquisitie kunt doen. 

Eindresultaat: met deze door jou zelf ontwikkelde propositie heb jij altijd iets in je zak waar jij in gelooft en wat jouw klant laat proeven van de kwaliteit die je te bieden hebt. Verdien jij de kosten van deze cursus al direct terug met een nieuwe opdracht?

Het vertrouwen van je collega’s, kennis over je bedrijf en vakgebied en een netwerk heb je al.

Alles wat je nu nog nodig hebt is commitment om te werken aan je eigen ontwikkeling en de wil om zelf op ontdekkingsreis te gaan.

Zet jij de eerste stap?

WAARDERING

Training
succesvol acquireren

4.5/5

Laurens weet op een ongedwongen manier te zoeken naar hoe je eigen netwerk van meerwaarde kan zijn. Geen 'koude' acquisitie, maar op relaties gebaseerde hulpvragen leren herkennen.

.....een mooie en prettige manier om met een combinatie van video's, opdrachten en begeleiding te ervaren en leren hoe je acquisitie in de praktijk brengt.

Ik heb veel van de training geleerd en het samenwerken met Laurens als plezierig, open en eerlijk ervaren.

Veelgestelde vragen

Op dit moment kun je de training Succesvol Acquireren alleen online volgen. Het voordeel hiervan is dat jij met de lessen aan de slag kan op een moment dat het jou uitkomt. Dat de training online is, betekent overigens niet dan wij geen persoonlijk contact hebben. Je wordt door mij persoonlijk begeleid. We hebben elke module een begeleidingssessie, op een voor jou geschikte dag. Dat persoonlijk contact vind ik zelf heel belangrijk en ook mijn cursisten geven aan dat heel waardevol te vinden.

Cursisten geven aan tussen de 3 en 5 uur per module (dus per twee weken) te besteden aan de training. Dat is inclusief het doen van de challenges en de begeleidingssessie. De onlinelessen duren per module ongeveer een uur, maar zijn verdeeld in korte lessen.

Wanneer je tijd vrij maakt voor het volgen van de lessen en het doen van de challenges bepaal je helemaal zelf. Elke dag een beetje of alles op een dag, dat is aan jou. Alleen de begeleidingssessies vinden plaats op een vaste dag. De lessen en het werkboek worden aan het begin van elke module vrijgegeven, zodat je zelf kunt bepalen wanneer je er mee aan de slag gaat.

Je wordt door mij persoonlijk begeleid. Voor de training hebben we een intakegesprek waarin we elkaar beter leren kennen en we eventuele specifieke leerdoelen bespreken. Tijdens de training hebben we elke module een begeleidingssessie, op een voor jou geschikte vaste dag. Tijdens de begeleiding bespreken we wat je hebt gedaan in de module; de oefeningen, maar ook situaties die jij ‘in het veld’ tegen komt. Ik help je bij vragen en  jouw persoonlijke leerdoelen.

Naast de begeleidingssessies sta ik vijf dagen in de week per email voor je klaar, als je vastloopt met de challenges uit het werkboek. Een berichtje is zo gestuurd.

Communicatie vormt een belangrijk onderdeel van succesvol zijn in acquireren. Maar met alleen communicatie ben je er niet. Als we het hebben over communicatie in deze training dan is dat altijd vanuit het specifieke onderwerp acquisitie. En dat maakt een groot verschil. Goed zijn in het werven van nieuwe opdrachten heeft namelijk ook te maken met wéten wanneer je in actie moet komen. Het gaat er dus om hoe en wanneer je die communicatievaardigheden inzet. In deze training leer je alle aspecten die jij nodig hebt om die opdracht binnen te halen. En belangrijker nog; je wordt niet met een kluitje in het riet gestuurd. Je wordt maandenlang door mij begeleid, zodat dat wat je leert ook daadwerkelijk blijft hangen.
Mijn ervaring is dat verkooptrainingen met name gericht zijn op koude acquisitie én op het verkopen van een ‘product’. In één dag leer je trucjes om de klant voor je te winnen. Termen als weerstand en koopbezwaren vormen daarbij de kern. Eerlijk gezegd krijg ik daarvan koude rillingen over mijn rug. De training Succesvol Acquireren is gebaseerd op verbinden. Op menselijk contact. Op vertrouwen en samenwerking. Ik ben er namelijk van overtuigd dat dat belangrijke waarden zijn voor jou als adviseur. Dus, als je af wilt van de gedachte dat je gladde praatjes moet verkopen om succesvol te zijn in acquisitie, dan is deze training zeker wat voor jou 🙂
Natuurlijk is het zo dat het bij de een wat makkelijker gaat dan bij de ander, maar iedereen heeft zijn eigen specifieke twijfels en uitdagingen. Dat is ook juist waarom ik deze training heb ontwikkeld. Als je twijfelt of het jou gaat lukken om succesvol te worden in acquisitie, kan ik je vertellen dat als jij dagelijks contact hebt met mensen, goed bent in je werk én gemotiveerd bent om je eigen werk uit te kiezen, dat jij alles in huis hebt om het te leren. Want opdrachten binnen halen waar jij enthousiast van wordt is geen gave. Het zijn vaardigheden die je kunt leren. Of je nou introvert bent of een enorme kletskous, wie jij bent is de basis om goed te zijn in acquisitie.

Dan zou ik zeggen, denk er gewoon goed over na of je de investering wil maken. 

Ik denk zelf dat het heel waardevol is als je over een paar maanden die handtekening onder een offerte ziet staan, maar de enige die de beslissing kan maken ben jij. Als je de training te prijzig vindt, dan houdt het helaas op. Doe wat goed voelt voor jou.

Elke twee weken start ik met een nieuwe training. Dat betekent dat jij na aanmelding snel aan de slag kunt. Komt het je beter uit om een paar weken later te starten, omdat je een vakantie geboekt hebt of ruimte moet maken in je agenda, is dat geen probleem. Kies de startdatum die jou past.

Door de persoonlijke begeleidingssessies heb ik ruimte voor een beperkt aantal deelnemers. Check de startdata op de website om te zien wanneer jij kunt beginnen.

Na aanmelding krijg je een mailtje van me met de bevestiging van je aanmelding, de startdatum en de factuur. Ik neem contact met je op voor een kennismakingsgesprek en dan ben je van start.

De cursus is verdeeld over 6 modules, en 16 lessen. Elke twee weken ontvang je een nieuwe module met de daarbij behorende lessen. Daarnaast ontvang je per module een werkboek waarin challenges zijn opgenomen die passen bij de module. Zo word je elke module gedurende twee weken uitgedaagd en stap voor stap meegenomen om alle lessen direct in de praktijk te brengen. Bovendien is het werkboek een praktisch naslagwerk wat je kunt gebruiken zolang je maar wilt.

Aan het einde van de training, na 12 weken, heb jij allle kennis en handvatten om succesvol te acquireren.

De trainingsvideo’s blijven een half jaar voor je beschikbaar, zodat je ook na die 12 weken nog terug kunt grijpen op de lessen.

Daarnaast help ik je – als je voor een van de pluspakketten hebt gekozen heel intensief – nog een half jaar na het afronden van de training om je het geleerde nog beter eigen te maken. 

Geen probleem. Dan lassen we een pauze in en zetten we de training en begeleiding na je vakantie weer voort. Je kunt dus gewoon starten met de training.  

Als je blijft twijfelen, ga dan vooral na wat maakt dat je twijfelt. Als je met me wilt overleggen, om er zeker van te zijn dat deze training voor jou gaat werken, stuur me een berichtje. Dan hebben we het erover. Je kunt me bereiken via mail of telefoonnummer +31 30 899 3368