Wakker liggen van andermans hypotheek

Herken je dat? Je druk maken of er wel voldoende werk is om je medewerkers aan het werk te houden? Want als er onvoldoende werk is, kun je tijdelijke contracten niet verlengen of moet je zelfs mensen ontslaan. En hoe moeten zij dan hun hypotheek betalen? Wakker liggen van andermans hypotheek dus.

Ik denk dat elke werkgever of directeur dit gevoel wel eens heeft ervaren, ik in ieder geval wel. En ik denk dat het heel menselijk is dat jij je druk maakt om de mensen die onder jouw verantwoordelijkheid vallen.

En daar ligt misschien een beetje het probleem. Want het is niet jouw hypotheek, maar die van je medewerkers. Zouden zij zich ook meer druk moeten maken over of er voldoende werk is in jullie bedrijf? Dat is toch ook in hun belang?

Ze zullen zich er misschien wel druk over maken hoor, maar zolang jij blijft lopen om voor hen het werk binnen te halen, hoeven zij zich niet écht druk te maken. Het werk komt toch wel binnen. Zeker nu. De eindverantwoordelijkheid ligt niet bij hen.

Want jij bent de werkgever. Werk-gever. Gek woord, vind je niet?

Dus hoe zorg jij er nou voor dat je medewerkers wél gaan lopen op het binnenhalen van nieuwe opdrachten. Dat zij zichzelf en hun collega’s werk-geven. Daar succesvol in worden, zodat jij dat minder voor hen hoeft te doen? Dat jij minder wakker hoeft te liggen van hún hypotheek dus.

Waarschijnlijk is er ruimte voor verbetering, anders was je dit niet aan het lezen.

Het meest voor de hand liggende – hen verantwoordelijk maken voor acquisitie – is maar een klein deel van het antwoord, en zeker niet de hele oplossing.

Wil jij niet meer wakker liggen, lees dan verder in mijn egids, zodat jij meer rust in je hoofd en meer ruimte in je agenda krijgt. In de egids neem ik je stap voor stap mee hoe je meer acquisities door je medewerkers kunt realiseren. Download de gids hieronder, gratis en vrijblijvend: *wel even je mailadres achterlaten

RUST IN JE HOOFD, RUIMTE IN JE AGENDA

DE 6 FASEN WAARDOOR JOUW COLLEGA'S SUCCESVOL NIEUWE OPDRACHTEN BINNENHALEN.

Wij gaan uiteraard vertrouwelijk met je gegevens om. Lees meer in het privacyreglement.

De meeste adviseurs worden door hun werkgevers niet of nauwelijks op acquisitie getraind, terwijl er wel wordt verwacht dat zij succesvol opdrachten verwerven. Om jou te helpen met het ontwikkelen van de juiste vaardigheden én mindset bij jouw medewerkers, deel ik mijn inzichten in artikelen en videos. Commercie is namelijk geen talent, het is een vaardigheid. En vaardigheden kun je leren.

Wil jij de acquisitie-vaardigheden van je medewerkers serieus uitbreiden, dan is de Incompany Training Succesvol Acquireren zeker interessant voor je.

 

Wakker liggen van andermans hypotheek

Herken je dat? Je druk maken of er wel voldoende werk is om je medewerkers aan het werk te houden? Want als er onvoldoende werk is, kun je tijdelijke contracten niet verlengen of moet je zelfs mensen ontslaan. En hoe moeten zij dan hun hypotheek betalen? Wakker liggen van andermans hypotheek dus.

Ik denk dat elke werkgever of directeur dit gevoel wel eens heeft ervaren, ik in ieder geval wel. En ik denk dat het heel menselijk is dat jij je druk maakt om de mensen die onder jouw verantwoordelijkheid vallen.

En daar ligt misschien een beetje het probleem. Want het is niet jouw hypotheek, maar die van je medewerkers. Zouden zij zich ook meer druk moeten maken over of er voldoende werk is in jullie bedrijf? Dat is toch ook in hun belang?

Ze zullen zich er misschien wel druk over maken hoor, maar zolang jij blijft lopen om voor hen het werk binnen te halen, hoeven zij zich niet écht druk te maken. Het werk komt toch wel binnen. Zeker nu. De eindverantwoordelijkheid ligt niet bij hen.

Want jij bent de werkgever. Werk-gever. Gek woord, vind je niet?

Dus hoe zorg jij er nou voor dat je medewerkers wél gaan lopen op het binnenhalen van nieuwe opdrachten. Dat zij zichzelf en hun collega’s werk-geven. Daar succesvol in worden, zodat jij dat minder voor hen hoeft te doen? Dat jij minder wakker hoeft te liggen van hún hypotheek dus.

Waarschijnlijk is er ruimte voor verbetering, anders was je dit niet aan het lezen.

Het meest voor de hand liggende – hen verantwoordelijk maken voor acquisitie – is maar een klein deel van het antwoord, en zeker niet de hele oplossing.

Wil jij niet meer wakker liggen, lees dan verder in mijn egids, zodat jij meer rust in je hoofd en meer ruimte in je agenda krijgt. In de egids neem ik je stap voor stap mee hoe je meer acquisities door je medewerkers kunt realiseren. Download de gids hieronder, gratis en vrijblijvend: *wel even je mailadres achterlaten

RUST IN JE HOOFD, RUIMTE IN JE AGENDA

DE 6 FASEN WAARDOOR JOUW COLLEGA'S SUCCESVOL NIEUWE OPDRACHTEN BINNENHALEN.

Wij gaan uiteraard vertrouwelijk met je gegevens om. Lees meer in het privacyreglement.

De meeste adviseurs worden door hun werkgevers niet of nauwelijks op acquisitie getraind, terwijl er wel wordt verwacht dat zij succesvol opdrachten verwerven. Om jou te helpen met het ontwikkelen van de juiste vaardigheden én mindset bij jouw medewerkers, deel ik mijn inzichten in artikelen en videos. Commercie is namelijk geen talent, het is een vaardigheid. En vaardigheden kun je leren.

Wil jij de acquisitie-vaardigheden van je medewerkers serieus uitbreiden, dan is de Incompany Training Succesvol Acquireren zeker interessant voor je.